5 πρακτικές συμβουλές για την εργαζόμενη μητέρα

thumb (33)Η εργαζόμενη μητέρα είναι το δίχως άλλο ο μεγάλος ήρωας της οικογένειας καθώς θα πρέπει να συνδυάσει τις επαγγελματικές υποχρεώσεις με τις ατελείωτες δουλειές που αφορούν την καθημερινότητα στην οικογένεια και το σπίτι. Κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πίεση, άγχος, απογοήτευση, εκνευρισμό αλλά κι ενοχές πολλές φορές – όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά.

 

Ας δούμε λοιπόν μία σειρά από Πρακτικές Συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να μπουν τα πράγματα σε μία σειρά:

1. Σωστός προγραμματισμός.

Μία έγκαιρη βασική καταγραφή των κυριότερων υποχρεώσεων του επόμενου χρονικού διαστήματος και των κινήσεων που πρέπει να γίνουν βοηθάει ώστε να γίνονται τα πράγματα ευκολότερα διαχειρίσιμα και ν’ αποφεύγονται -στο μέτρο του δυνατού- οι δυσάρεστες εκπλήξεις. Έτσι, σ’ ένα απλό σημειωματάριο καταγράφονται οι βασικές υποχρεώσεις του επόμενου δεκαημέρου (π.χ. εξετάσεις παιδιών, οικογενειακές κοινωνικές υποχρεώσεις, κρίσιμα θέματα στο γραφείο που πρέπει να λυθούν κ.ο.κ.) και τι πρέπει να γίνει. Η απεικόνιση στο χαρτί δίνει μία καθαρότερη εικόνα ενώ η απεικόνιση στο …μυαλό, με την υπερφόρτωση πληροφοριών που αυτό δέχεται καθημερινά συνήθως κάνει τα πράγματα πιο περίπλοκα καθώς σημαντικά ζητήματα μπορούν εύκολα να λησμονηθούν. Ρίχνοντας καθημερινά μια ματιά στις συγκεκριμένες σημειώσεις και σβήνοντας τις υποχρεώσεις που σιγά σιγά τακτοποιούνται, η εργαζόμενη μητέρα αισθάνεται μεγαλύτερη σιγουριά καθώς τα πράγματα θα γίνονται, με την κατάλληλη προετοιμασία, στην ώρα τους ενώ θα είναι πολύ δυσκολότερο να ξεχαστούν κάποιες υποχρεώσεις.

2. Εκμετάλλευση του ελεύθερου χρόνου το Σαββατοκύριακο.

Τα Σαββατοκύριακα πρέπει να δίνεται απόλυτη προτεραιότητα στο να περνάει η οικογένεια όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο μαζί καθώς η πιεστική καθημερινότητα στερεί αυτή τη δυνατότητα. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν και κάποιες δουλειές που θα ελαφρύνουν το φόρτο της μητέρας στην εβδομάδα που έρχεται.

Απλά παραδείγματα:

Επιλογή των ρούχων που θα φορεθούν τις επόμενες ημέρες.

Ένας από τους μεγαλύτερους μπελάδες του πρωινού πριν το σχολείο και το γραφείο είναι τα ρούχα που θα φορεθούν. Εάν λοιπόν αυτά έχουν ετοιμαστεί από πριν υπάρχει ένα πρόβλημα λιγότερο μέσα στον πανικό του πρωινού εγερτηρίου.

Ετοιμασία του φαγητού που θα πάρουν τα παιδιά στο σχολείο και οι γονείς στο γραφείο.

Άλλη μία υποχρέωση που μπορεί να δημιουργήσει άγχος κι εκνευρισμό από το πουθενά. Όταν όμως αυτή έχει προετοιμαστεί σωστά από το Σαββατοκύριακο  (κέικ, σάντουιτς που έχουν ετοιμαστεί κι αποθηκευτεί στο ψυγείο, χυμοί κ.ο.κ.) έχουμε μία ακόμη πηγή άγχους και εκνευρισμού λιγότερη. Και δεν είναι μικρό πράγμα αυτό.

3. Επιμερισμός υποχρεώσεων σε όλη την οικογένεια.

Το team spirit πρέπει να υπάρχει τόσο στην εργασία όσο και στο σπίτι. Κι εάν στη δουλειά αυτό λίγο πολύ προκύπτει από τις ίδιες τις ανάγκες της, στο σπίτι -στις περισσότερες των περιπτώσεων- πρέπει δυστυχώς να το επιδιώξει η ίδια η μητέρα. Έτσι δεν πρέπει να διστάζει να μοιράζει δουλειές και υποχρεώσεις και στα παιδιά (ανάλογα φυσικά με την ηλικία τους και τη φύση των εργασιών) και βέβαια να επιμερίζεται το βάρος των ευθυνών με το σύζυγό της. Η συλλογική δουλειά κάνει τα πράγματα πολύ ευκολότερα ενώ παράλληλα συμβάλει σημαντικά και στο ουσιαστικό δέσιμο της οικογένειας.

4. Συζήτηση κι ανταλλαγή προβληματισμών με άλλους γονείς.

Μιλώντας κι ανταλλάσσοντας εμπειρίες και προβληματισμούς με άλλους γονείς, στο οικογενειακό, το σχολικό ή το εργασιακό περιβάλλον, η εργαζόμενη μητέρα γρήγορα θα συνειδητοποιήσει ότι αυτά που συμβαίνουν στην καθημερινότητά της δεν είναι μοναδικά – δε γίνονται μόνο σε αυτήν αλλά και σε πολλούς άλλους ανθρώπους δίπλα της. Και η συνειδητοποίηση αυτή, θα της αφαιρέσει ένα μεγάλο κομμάτι πίεσης. Επιπλέον, μέσα από αυτή την ανταλλαγή εμπειριών μπορούν να προκύψουν και πρακτικές λύσεις που η ίδια να μην έχει σκεφτεί αλλά που άλλοι γονείς που αντιμετώπισαν παρόμοια προβλήματα εφάρμοσαν μ’ επιτυχία. Η συναναστροφή με τους άλλους είναι πάντοτε μία μεγάλη ανοιχτή εγκυκλοπαίδεια στον πλούτο πληροφοριών της οποίας ο καθένας γονέας συμβάλει με τις δικές του καθημερινές εμπειρίες.

5. Stop στο διαρκές κυνήγι της τελειότητας.

Μία από τις σημαντικότερες πηγές πίεσης και στρες για την εργαζόμενη μητέρα είναι το διαρκές κυνήγι της τελειότητας στο ρόλο της εργαζόμενης, της μητέρας, της συζύγου. Αυτό το κυνήγι είναι πραγματικά μάταιο και ο μεγαλύτερος ανασχετικός παράγοντας που δυσκολεύει την καθημερινότητα. Εάν ο στόχος προσγειωθεί από το ανέφικτο «επιδιώκω το τέλειο» στο εφικτό «κάνω το καλύτερο δυνατό κι αποδέχομαι ότι μπορεί να κάνω και λάθη», τότε το στρες μειώνεται σημαντικά και όλα γίνονται ευκολότερα – μπαίνουν στις πραγματικές τους διαστάσεις.

Πηγή:5 πρακτικές συμβουλές για την εργαζόμενη μητέρα http://praktikesidees.gr/v2/oikogeneia/praktikes-symvoules-gia-ergazomenh-mhtera/

 

Δείτε σχετικά...

loading...

Leave A Comment