Αγαπάτε το παιδί σας; Προστατέψτε το από την παιδική παχυσαρκία

Η παιδική παχυσαρκία, ήταν κάποτε σπάνιο φαινόμενο, όμως στην σημερινή εποχή αυξάνεται και αυξάνεται ραγδαία. Οι κακές διατροφικές συνήθειες και η κληρονομική προδιάθεση καθιστούν κάποια παιδιά να είναι καταδικασμένα με τις συνέπιες της παιδικής παχυσαρκίας ακόμη και σε πολύ μικρή ηλικία. Οι κίνδυνοι που εμπλέκονται στην παιδική παχυσαρκία γόνονται όλο και σαφέστεροι.

Οι αριθμοί παρουσιάζουν μια θλιβερή πραγματικότητα, ένα στα πέντε παιδιά θεωρούνται υπέρβαρα, και η τάση αυτή αυξάνεται και στα δύο φύλα σε ολόκληρο τον κόσμο, πολύ περισσότερο στη Βόρεια Αμερική και Ευρώπη. Οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι εάν δεν γίνει κάτι για να σταματήσει τη παιδική παχυσαρκία θα δούμε μια ολόκληρη γενιά δύο φορές πιο βαριά από τους γονείς και τους παππούδες μας. Προφανώς αυτή η αύξηση βάρους φέρει άλλους κινδύνους υγείας και έχει τεράστια επίδραση σε μεγαλύτερες ομάδες ανθρώπων. Έχοντας συνηθίσει να βλέπουμε υπέρβαρους άνθρωπους γύρο μας έχουμε αποδεχτεί την κατάσταση ως πραγματικότητα, αντί να προσπαθήσουμε να την αλλάξουμε.

παιδικη παχυσαρκια

Η αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας οφείλεται στον τρόπο ζωής. Η βόλτα με το αυτοκίνητο έχει αντικαταστήσει το περπάτημα που είναι πολύ σημαντικό για τη καρδιά και τη μυϊκή μάζα. Όλο και περισσότερο τα παιδιά περνούν το μεγαλύτερο μέρος του ελεύθερου χρόνου μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή, και από τη στιγμή που βρίσκονται μπροστά στις συσκευές αυτές κατανάλωνουν τροφές πλούσιες σε λιπαρά, όπως σνακς και αναψυκτικά. Το πρόχειρο φαγητό, το fast food έχει γίνει αποδεκτό ως κανονικό γεύμα, που κάποτε ήταν η τελευταία επιλογή για τα παιδιά.

Αν ένα παιδί είναι παχύσαρκο, αυξάνεται η πιθανότητα να γίνει ένας παχύσαρκος ενήλικας. Η παιδική παχυσαρκία δεν είναι μια φάση παιδικής ηλικίας που σταματά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, η παιδική παχυσαρκία μπορεί να οδηγήσει σε μια πολύ προβληματική ενηλικίωση. Η κάκή διατροφή συνδέεται με διαβήτη τύπου II, όλα τα είδη των καρδιακών παθήσεων, προβλήματα αρτιριακής πίεσης, καθώς και προβλήματα που σχετίζονται με το βάρος, την αυτοεκτίμηση και θέματα εμπιστοσύνης, ψυχικά προβλήματα, κατάθλιψη, διαταραχή ύπνου, κ.α.

Τι μπορείτε να κάνετε για την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας και πώς να τη σταματήσετε; Το πρώτο πράγμα είναι να αυξήσετε το χροόνο περιπάτου στην εξοχή ή στα πάρκα και να μειώστετε τις βόλτες με το αυτοκίνητο. Κάθε είδους σωματικής άσκησης είναι οφέλημη για τα μικρά παιδιά, δεν μιλάμε μόνο για το γυμναστήριο, αλλά ακόμα και ένα ευχάριστο παιχνίδι μπάσκετ  45 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να κάνει θαύματα, και στα παιδιά αρέσουν τα ομαδικά σπορ – ίσως χρειάζεται βέβαια λίγη ενθάρρυνση στην αρχή. Πάρτε τη παιδική παχυσαρκία στα σοβαρά, δεν είναι κάτι θα περάσει μόνο του, η άσκηση και η υγιεινή διατροφή είναι ζωτικής σημασίας για ένα παιδί να αναπτυχθεί καλά και να απολαύσει μακροβιότητα και υγιή ζωή.


Δείτε σχετικά...
prev next

loading...

Leave A Comment