Παιδί & ύπνος: 6 πρακτικές συμβουλές

thumb (26)Μία από τις πλέον δύσκολες στιγμές της ημέρας για την οικογένεια, είναι η ώρα που το παιδί θα πρέπει να πάει για ύπνο. Κι αυτό γιατί πολλές φορές η διαδικασία αυτή εξελίσσεται σε μία πραγματική μάχη, με τα μικρότερα μέλη της οικογένειας να ανθίστανται …σθεναρά στην προοπτική της βραδινής ξεκούρασης. Δεδομένου δε, ότι  η συσωρρευμένη κούραση της ημέρας αφαιρεί από τους γονείς το απαραίτητο εφόδιο της …υπομονής, τα πράγματα μπορεί να γίνουν …εκρηκτικά.

Πως γίνεται λοιπόν ν’ αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο καθημερινό πρόβλημα μ’ επιτυχία και κυρίως να βρούμε συγκεκριμένες μεθοδολογίες που θα εξομαλύνουν την όλη διαδικασία; Ας δούμε 6 πρακτικές λύσεις:


 

1. Δημιουργούμε συγκεκριμένους κανόνες που πρέπει ν’ ακολουθούνται.

Μία από τις σημαντικότερες αιτίες του συγκεκριμένου προβλήματος (κι όχι μόνο) είναι η έλλειψη οριοθέτησης συγκεκριμένων κανόνων μέσα στα πλαίσια της καθημερινότητας της οικογένειας. Δηλαδή της θέσπισης κάποιων συγκεκριμένων ορίων, την ύπαρξη των οποίων τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν εξ’ αρχής. Και το να πηγαίνουν για ύπνο καθημερινά μία συγκεκριμένη ώρα πρέπει να είναι ένα από αυτά.

Η έλλειψη λοιπόν ενός, εξαρχής, ξεκάθαρου πλαισίου που να αφορά το συγκεκριμένο θέμα οδηγεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων, στις γνωστές βραδινές …διαμάχες γονέων και παιδιών.

2. Ο ύπνος είναι ανεξάρτητος από το εάν το παιδί είναι κουρασμένο ή όχι

Συχνά εμείς οι γονείς, θεωρούμε ότι το παιδί πρέπει να είναι πολύ κουρασμένο για να πάει για ύπνο. Λάθος. Η ώρα που το παιδί θα πέσει στο κρεβάτι του πρέπει να είναι συγκεκριμένη και να μην εξαρτάται από το εάν παιδί έχει κουραστεί ή όχι. Άλλωστε, στις περισσότερες των περιπτώσεων, όταν το παιδί είναι υπερβολικά κουρασμένο, αντιδρά ακόμη περισσότερο στην προοπτική του ύπνου.

3. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον «ιδανικό» για ύπνο

Όταν δίπλα στο κρεβάτι του παιδιού υπάρχει τηλεόραση, υπολογιστής και άλλες σχετικές συσκευές είναι περίπου βέβαιο ότι το παιδί δεν θα έχει καμμία διάθεση να κοιμηθεί. Το όλο περιβάλλον λοιπόν δεν θα πρέπει να δημιουργεί περισπασμούς που θα δυσκολεύουν την όλη διαδικασία. 

4. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία ατμόσφαιρα ηρεμίας στο σπίτι

Η ηρεμία στην ατμόσφαιρα του σπιτιού είναι απαραίτητη προυπόθεση για να εξελιχθεί η όλη διαδικασία ομαλά. Έτσι, ένταση και νεύρα, ακόμη και για θέματα άσχετα, δημιουργούν μία ατμόσφαιρα εκνευρισμού για το παιδί που κάθε άλλο παρά θα το βοηθήσει να πάει ήρεμα για ύπνο.

Επίσης, είναι προτιμότερο η τηλεόραση να είναι ήδη κλειστή αρκετή ώρα προτού το παιδί πάει στο κρεββάτι του. Η ανοιχτή τηλεόραση κάθε άλλο παρά συμβάλει στην όλη ατμόσφαιρα ηρεμίας μέσα στο χώρο του σπιτιού.

5. Διαβάζουμε στο παιδί
Το να ξαπλώσουμε δίπλα στο παιδί μας και να του διαβάσουμε ή να του διηγηθούμε μία ιστορία είναι μία εξαιρετική επιλογή για να κοιμηθεί ευκολότερα. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά λατρεύουν τις ιστορίες και ακόμη περισσότερο το να τις ακούν από τους γονείς τους. Επιπλέον, εκτός από το παιδί η συγκεκριμένη διαδικασία ηρεμεί κι εμάς – κάτι που το έχουμε ιδιαίτερη ανάγκη.

Προσοχή μόνο στο τι θα του διαβάσουμε. Υπάρχουν ιστορίες που μαγεύουν και χαλαρώνουν το παιδί κι άλλες που του δημιουργούν …περισσότερη ένταση από αυτή που, πιθανόν, ήδη έχει.

6. Το σημαντικότερο όλων:  η τήρηση της ώρας που το παιδί θα πάει για ύπνο δεν αφορά μόνο τη σχολική περίοδο

Είναι πολύ σημαντικό η συγκεκριμένη ώρα που το παιδί θα πάει για ύπνο να τηρείται τόσο στα Σαββατοκύριακα όσο και στις διακοπές. Δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από το να βάζουμε το παιδί σε μία διαρκή διαδικασία αναπροσαρμογής. Οι όποιες …εξαιρέσεις πρέπει να είναι πραγματικά «εξαιρέσεις» και μάλιστα σπάνιες. 

Πηγή:Παιδί & ύπνος: 6 πρακτικές συμβουλές http://praktikesidees.gr/v2/paidi/paidi-ypnos-praktikes-symvoules/

 

loading...

Leave A Comment